Leerlingen, ouders, leerkrachten, en bestuur allemaal onderdeel van Stichting Atlant. Hoe kan er draagvlak ontstaan waarbij de waarden Stichting Atlant worden uitgedragen en waarbij de 9 scholen die vallen onder Stichting Atlant hun identiteit behouden. Een gezamenlijke koers met ieder een eigen insteek van onderwijs.
Onze aanpak
De impact
- Branding aangeleverd waardoor het gezicht van de stichting veranderde.
- Stichting Atlant staat bekend in de regio als een zeer betrouwbare stichting.
- De leerlingaantallen namen op bijna alle scholen sterk toe sinds wij gestarten zijn de branding en positionering.
- De stichting is door de nieuwe positionering dichterbij leerkrachten en ouders komen te staan.

Onze inzichtsfase is uitgevoerd aan de hand van een mindmap en purpose sessie.

D.m.v. onze Next Level Sessie hebben we het interne en externe landschap van Stichting Atlant onderzocht om een brand purpose te ontwikkelen.

We ontwikkelden 10 merkideeën met zeer verschillende visuele identiteiten die intern getest werden en aan de raad van bestuur.

De overeengekomen richting werd uitgebreid tot een uitgebreide reeks lanceermiddelen, inclusief een gedetailleerd document met richtlijnen.
Powered by Purpose
De brand purpose was bedoeld als een verbindend element met de schillende scholen om cohesie te creëren met de scholen onderling als met Stichting Atlant. Door van Stichting Atlant een helder en uitgesproken merk te maken werd de zichtbaarheid en betrouwbaarheid vergroot. Door te gaan staan voor de unieke kernwaarden van Stichting Atlant en de scholen trekken de scholen ouders en leerlingen aan die zich aangesloten voelen tot deze visie en missie van de school. Deze helderheid gaf richting en resultaat.
Stichting Atlant
Ontwikkelde middelen: huisstijl, jaarverslag, stationary, roll up banners, social media posts, infographic, interne en externe verslagen.